§ 4
Náležitosti individuálního vzdělávacího plánu
[K § 19 písm. i) zákona]
(1) Individuální vzdělávací plán žáka nebo studenta se speciálními vzdělávacími potřebami obsahuje
a) údaje o skladbě druhů a stupňů podpůrných opatření poskytovaných v kombinaci s tímto plánem,
b) identifikační údaje žáka nebo studenta,
c) informace o cílech vzdělávání,
d) výčet předmětů, jejichž výuka je podle individuálního vzdělávacího plánu realizována,
e) časové a obsahové rozvržení vzdělávání a úpravu obsahu a případnou úpravu očekávaných výstupů vzdělávání žáka nebo studenta,
f) informaci o zvolených pedagogických postupech a o úpravách metod a forem výuky,
g) způsob zadávání a plnění úkolů,
h) materiálně-technické zabezpečení vzdělávání, seznam pomůcek a učebních materiálů pro výuku žáka nebo studenta nebo pro konání zkoušek,
i) údaje o pedagogických pracovnících a dalších subjektech, kteří se na vzdělávání žáka nebo studenta podílejí,
j) způsoby a lhůty ověřování získaných vědomostí, znalostí, schopností a dovedností a hodnocení žáka nebo studenta,
k) informace o spolupráci se zákonnými zástupci nezletilého žáka a
l) jméno a příjmení pedagogického pracovníka a název školského poradenského zařízení, se kterým škola spolupracuje při zajišťování speciálních vzdělávacích potřeb žáka nebo studenta.
(2) Pro náležitosti individuálního vzdělávacího plánu žáka nebo studenta mimořádně nadaného se použijí obdobně ustanovení vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
(3) V individuálním vzdělávacím plánu povoleném z jiných závažných důvodů 2) je určena zvláštní organizace výuky a délka vzdělávání při zachování obsahu a rozsahu vzdělávání stanoveném vzdělávacím programem.
(4) Ředitel školy seznámí s průběhem vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu a s termíny zkoušek žáka nebo studenta a zákonného zástupce nezletilého žáka. Individuální vzdělávací plán, podepsaný ředitelem školy, žákem nebo studentem a zákonným zástupcem nezletilého žáka, se stává součástí dokumentace žáka nebo studenta ve školní matrice.